"James Earl Jones Died? Death, Dead, No longer Living?" Acesta este un titlu de articol dintr-o publicaţie online. E adevărat, e vorba despre o publicaţie obscură, The Post Chronicle. Din articol nu aflăm dacă binecunoscutul actor american a murit sau nu, ci ni se spune, în două rînduri, că ar fi posibil să existe un zvon privind moartea sa. Titlul e o bazaconie, la fel şi conţinutul articolului. Şi totuşi, e foarte probabil că a fost un articol foarte citit. Cititorii l-au deschis pentru că titlul a fost intenţionat alcătuit astfel încît să răspundă cît mai multor căutări posibile pe Google, legate de moartea lui J.E.J. Autorul a abuzat de tehnicile de SEO (Search Engine Optimisation), care te sfătuiesc să aşezi în titlu cuvinte-cheie, cît mai relevante, pentru a fi cît mai bine indexat de motoarele de căutare.
Articolul de mai sus este un spam. El n-a fost scris pentru a fi citit, ci pentru a fi indexat. E un articol ce nu aduce nici o informaţie relevantă şi orice persoană interesată de soarta actorului James Earl Jones şi-a pierdut timpul deschizîndu-l.
Oricît de lipsit de noimă ar părea pentru cititor, titlul e văzut foarte bine de Google. Ca dovadă, la o căutare după "James Earl Jones Died", articolul apare plasat deasupra unui alt articol, cu mult mai exact, din The New York Times, în care se arată că a murit într-adevăr un James Earl Jones - doar că e vorba de tatăl popularului actor.
Chiar şi numele publicaţiei este o înşelătorie - doar, doar o apărea într-o căutare vizînd mult mai cunoscutele Washington Post, New York Post sau diferitele Chronicle.
Poate că la noi, acum un an, un articol cu un titlu de genul: "Oferta lui Becali, un iPhone pentru Elodia?", care ar fi conţinut cuvinte foarte căutate atunci pe Internet, sau "Mailat a vizitat Large Hadron Collider" ar fi avut şanse bune să atragă mulţi vizitatori întîmplători din Go