Numarul de utilizatori de internet care s-au confruntat cu atacuri de tip phishing in ultimele 12 luni a crescut de la 19,9 milioane la 37,3 milioane, inregistrand un avans ingrijorator de 87%, arata un studiu Kasperky Lab realizat in luna iunie cu date colectate din serviciile de cloud ale companiei. Facebook, Yahoo! Google si Amazon se numara printre principalele tinte atacate de infractorii cibernetici, iar tari precum Vietnam, SUA, India si Germania au cel mai mare numar de utilizatori afectati
Facebook, Yahoo, Google si Amazon se numara printre principalele tinte atacate de infractorii cibernetici. Studiul "Evolutia atacurilor de tip phishing in perioada 2011-2013", realizat in luna iunie 2013, folosind datele colectate de serviciul cloud Kaspersky Security Network, demonstreaza ca ceea ce reprezenta inainte un subcategorie al spam-ului a evoluat acum intr-o amenintare cibernetica de sine statatoare.
Phishing-ul reprezinta o forma de frauda pe internet, prin care infractorii creeaza copii false ale site-urilor populare (un serviciu de e-mail, un website de online banking, o retea de socializare etc.), unde incearca sa ii atraga pe utilizatori. Acestia, increzatori fiind, introduc datele de inregistrare si parolele pe aceste website-uri, cum ar face-o in mod obisnuit, insa informatiile ajung la infractorii cibernetici. Ei pot folosi apoi informatiile personale furate, datele conturilor bancare sau parolele pentru a fura banii utilizatorilor, pentru a trimite mesaje de tip spam si fisiere malware prin intermediul contului de e-mail compromis sau al retelei de socializare, sau pot, pur si simplu, sa vanda datele furate si parolele altor infractori.
Pentru o perioada lunga de timp, phishing-ul a fost privit ca o subspecie a e-mail-urilor obisnuite de tip spam. Insa, datele colectate in timpul cercetarii confirma faptul ca atacurile