Noul M5 vine cu un pachet impresionant ce aduce 15 CP în plus şi un V8 cu o filozofie diferită ca a Benz-ului E 63 AMG. Violenţa cu care intră în scenă rechinul bavarez plasează mărimea hergheliei de sub capota acestuia între noul Audi RS6 Avant şi versiunea supremă Mercedes E 63 AMG 2013 S Model.
Refresh-ul tehnic păstrează cilindreea de 4.395 cc şi tracţiunea posterioară, însă arhitectura V8 bi-turbo escaladează cursa înarmării la 575 CP (560 CP la lansarea de acum doi ani). Cuplul motor a cunoscut de asemenea un salt, de la 680 Nm, la 700 Nm.
Prin comparaţie, noului E 63 AMG S Model ajunge la 585 CP, în timp ce cuplul maxim dezvoltat de unitatea V8 bi-turbo cochetează cu incredibila valoare de 800 Nm, însă trebuie spus că în cazul modelului construit de Daimler, capacitatea cilindrică este de 5.461 cc. Al treilea vârf al tridentului, noul Audi RS6 Avant propune cilindreea cea mai mică, adică un 4.0 TFSI bi-turbo ce livrează 560 CP şi un cuplu motor maxim de 700 Nm.
În compania pachetului Performance, cifrele avansate în manualul tehnic sunt surprinzatoare pentru o limuzina de aproape 5 metri: demarajul 0-100 km/h în cazul noului M5 model 2013 scade cu 0,1 sec, de la 4,4 sec la 4,3 sec, iar viteza de top este de 310 km/h, asta dacă se optează pentru scoaterea limitării electronice de 250 km/h. Primii 200 km/h cu start de pe loc se realizează mai rapid cu 0,2 sec, în doar 12 secunde, adică atât cât are nevoie o maşină normală pentru a atinge jumătate din această viteză. Repriza 80- 120 km/h în treapta a treia se petrece sub 3 secunde. Noul BMW M5 face faţă fără probleme şi liniuţelor făcute în compania altor maşini preparate sau chiar dragstere de categorie medie, asta întrucât distanţa de 400 de metri este acoperită în 11 secunde.
Rivalii germani se poziţionează însă ceva mai bine, Audi RS6 Avant sprintând în 3,9 secunde, în timp ce acceleraţia