Fondurile foarte mici alocate de casa de asigurări de sănătate îi transformă pe bolnavi în bătaia de joc a laboratoarelor medicale. Pentru a putea beneficia de analize medicale gratuite, aceştia trebuie să se „programeze“ la telefoane care sună întotdeauna ocupat.
Pentru a evita aglomeraţia, laboratoarele medicale trebuie să aibă pus la punct un sistem de programare a bolnavilor. De cele mai multe ori, însă, acest sistem este doar o mare bătaie de joc.
Craioveanca Elena Anghel a avut nevoie de un set de analize pentru endocrinologie. În urmă cu câteva zile, a sunat la Synevo şi i s-a recomandat să revină pentru programare pe 31 ianuarie, după ora 7.00. În ziua respectivă, la ora 7.00 fix femeia a pus mâna pe telefon, însă nu a reuşit să se programeze, pentru că suna ocupat. A încercat iar şi iar să telefoneze, însă degeaba. La ora 8.00, a mers la laboratorul de analize medicale ca să vadă ce se întâmplă. Un angajat de la recepţie i-a spus că nu se mai fac programări pentru că lista este completă. În mai puţin de o oră, fuseseră programaţi la telefon aproximativ 100 de oameni. „Am rămas pe dinafară, pentru că mie îmi suna telefonul ocupat. Este nedrept. Nu-mi dau seama când au reuşit să programeze atâta lume“, susţine Elena Anghel. În ciuda celor întâmplate, femeia nu a dorit să meargă la alt laborator medical, pentru că nu are încredere în corectitudinea rezultatelor.
Majoritatea laboratoarelor au terminat fondurile
În jurul orei 10.00, la sediul Synevo au apărut rând pe rând şi alţi oameni nemulţumiţi. Printre aceştia, şi o tânără care spunea că a încercat de aproximativ 30 de ori să se programeze, dar că telefonul suna încontinuu ocupat. Angajaţii de la recepţie i-au explicat că lista este deja ocupată cu peste 100 de pacienţi care apucaseră să se programeze la telefon înainte. Ca să scape de femeia insistentă, au t