Carlos Ghosn, CEO Renault-Nissan,schimbă planurile de creştere ale grupului pe care îl conduce, astfel că segmentul low-cost, condus de Dacia, va căpăta o importanţă crescută, în detrimentul vehiculelor electrice. Ghosn schimbă priorităţile grupului auto, după ce săptămâna trecută numărul doi din companie, Carlos Tavares, şi-a dat demisia, potrivit Bloomberg.
Dacia va juca un rol din ce în ce mai important în planurile şefului Renault, modelele de buget devenind mai importante decât cele electrice în cadrul companiei. Popularitatea crescută de care se bucură Dacia vine în contextul în care segmentul destinat modelelor de buget are cele mai pozitive perspective din toată piaţa auto.
"Dacă există un segment de piaţă care va înregistra creşteri importante, acela este cel destinat modelelor de buget", spune Ghosn, care pune acest lucru pe seama accelerării creşterii pe pieţele emergente şi numărului tot mai mare de clienţi cu bugete limitate din sudul Europei. "Dacia s-a descurcat foarte bine în acest mediu şi va continua la fel de bine."
"Nissan şi Dacia au fost decizii strategice fantastice luate sub conducerea lui Ghosn", declară Jens Schattner, analist la Macquarie Europe. "Vehiculele electrice nu reprezintă un succes pe moment."
Strategia Renault: mai puţine maşini pe segmentul de mijloc
Declinul de pe piaţa auto europeană, respectiv mondială (până anul trecut), a lovit mai ales segmentul mijlociu al pieţei, destinat clienţilor din clasa de mijloc. Producătorii care au rămas dependenţi de acest segment au în continuare probleme foarte mari, ceilalţi care au migrat fie spre segmentul de vârf, fie spre nivelul entry-level nu au avut decât de câştigat. În acest context şi Renault încearcă să fugă de acest segment, mulţi dintre clienţi îndreptându-se acum către modelele de buget.
Pe segmentul premium entry-level Renault pătrunde cu gre