Google domină autoritar piaţa de căutare online, cu o cotă globală de aproximativ 70%. Motorul său de căutare este urmat, la mare distanţă, de Bing de la Microsoft. Însă modul în care oamenii caută pe internet se schimbă, iar Google trebuie să se adapteze pentru a-şi menţine dominaţia. Compania concurează acum pe un nou segment, numit căutarea latentă, cu Facebook şi Apple.
În general, oamenii primesc cele mai bune rezultate pe Google Search dacă scriu, în căsuţa de căutare, cuvintele în ordinea importanţei acestora. Google, Facebook şi Apple dezvoltă însă acum unelte care ne permit să căutăm aşa cum vorbim. Această modalitate de căutare mai este numită „abstractă”, „latentă” sau „conversaţională”. De exemplu, întrebăm motorul de căutare „Unde este cel mai bun restaurant pentru cină?”, iar acesta ne oferă rezultate relevante.
Un expert în motoare de căutare, Larry Kim, a declarat pentru Business Insider că acum oamenii folosesc când caută pe Google ceea ce el numeşte „limba omului peşterii”. De multe ori cuvintele de căutare nu au niciun sens. De exemplu, pentru a vedea poze cu vedeta preferată scrie, în căsuţa de căutare: „poze vedeta plajă”.
Facebook face paşi importanţi în domeniul căutării latente cu serviciul său Facebook Graph. Dacă oamenii introduc în acest motor de căutare un singur cuvânt, rezultatele sunt, de obicei, lipsite de relevanţă. Însă dacă întreabă „Prietenii mei care locuiesc în Sibiu”, rezultatele sunt uimitoare.
Odată cu noul său algoritm „Hummingbird”, care încă este implementat în întreaga lume, Google Search poate face căutare latentă. Motorul de căutare poate fi întrebat „Cum fac un nod la cravată?”, iar rezultatele sunt bune.
Apple nu lasă această oportunitate să-i scape şi îmbunătăţeşte căutarea latentă în asistentul să vocal digital Siri. Compania ştie că viitorul le aparţine dispozitivelor mobile şi că