AVAS ţine la secret evaluarea Daewoo, comandată firmei Darian din Cluj-Napoca, în vederea privatizării. Societatea clujeană este obligată prin contract să păstreze tăcerea timp de zece ani. AVAS susţine că informaţia nu este de interes public, iar Ford nu face comentarii. Potrivit angajaţilor, tehnologia actuală, în valoare de aproximativ 400 de milioane de dolari, ar putea ajunge pe piaţa second hand. Raportul de evaluare financiară a companiei Daewoo Automobile România (DWAR), comandat de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) în vederea privatizării, va fi făcut public abia peste zece ani, a declarat miercuri Adrian Crivii, managerul şi acţionarul majoritar al Darian Consultanţă Financiară SRL Cluj-Napoca, firma care a întocmit acest document. Potrivit acestuia, firma Darian are o clauză de confidenţialitate în contractul cu AVAS, care îi interzice să facă publice aceste informaţii. „Am încălca acest contract dacă am face publice informaţiile cu privire la valoarea Daewoo. Nu le putem divulga decât după zece ani“, a declarat Crivii. AVAS refuză, la rândul său, să facă publică evaluarea. „Aceeaşi clauză de confidenţialitate priveşte şi AVAS. Informaţiile nu sunt de interes public“, a informat Adriana Tran, reprezentanta Biroului de comunicare cu presa din cadrul AVAS. Demersul nostru jurnalistic a pornit de la faptul că, de curând, muncitorii de la Ford România au demarat procesul de înlocuire a liniilor de producţie pentru autoturismele Daewoo, care vor fi înlocuite cu o nouă tehnologie. Prima secţie care va fi demontată este vopsitoria, după care va urma Secţia de caroserii.
Ford tace mâlc Deocamdată, compania Ford refuză să comenteze ce va face cu liniile de fabricaţie ale Daewoo. În ultimele două săptămâni, firma de consultanţă McGuireWoods, consultantul Ford, ne transmite invariabil acelaşi răspuns: „Ford România nu face comenta