Aliz Kosza: Cresterea ponderii filialei locale vine partial din achizitia Royal Brinkers Orkla Foods Romania, filiala locala a grupului norvegian Orkla, cu venituri de 7 miliarde de euro anual, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 250 de milioane de coroane norvegiene (circa 31 mil. euro), contribuind cu peste 10% la rezultatul obtinut de divizia food a grupului in Europa Centrala si de Est, potrivit informatiilor Orkla Foods.
Achizitiile realizate de Orkla pe piata locala au majorat ponderea detinuta de filiala din Romania in businessul grupului de la 7,7% in 2005, la peste 10% anul trecut, la nivelul Europei de Est.
"Cresterea acestei ponderi la 10,2% vine atat din achizitia Royal Brinkers, cat si din cresterea vanzarilor pe anumite categorii. Pe de alta parte, trebuie tinut cont de faptul ca Orkla e o companie dinamica. Doar in cadrul Orkla Foods International, pe de o parte s-au inchis operatiunile din Ungaria in decembrie 2005, iar pe de alta, in 2006 s-au adaugat noi achizitii: Krupskaia, in Rusia, si cele doua companii Brinkers din Romania, pe care noi le-am absorbit", a declarat Aliz Kosza, CEO al Orkla Foods Romania.
Orkla Foods International opereaza in afara de Romania si filialele din Austria, Cehia, Estonia, Lituania, Letonia si Rusia ale grupului norvegian. Grupul de companii a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri totala de aproximativ 297,2 mil. euro, in crestere cu circa 5% fata de 2005.
Filiala locala a grupului norvegian a incheiat in mai putin de trei ani trei tranzactii importante, preluand Topway Craiova, Ardealul Covasna si Royal Brinkers, ajungand la 5 platforme de productie si la circa 600 de angajati, fata de 250 in urma cu trei ani.
Dupa finalizarea celor trei achizitii pentru care s-au platit peste 25 mil. euro, potrivit unor estimari, filiala locala a Orkla Foods a decis sa fuzioneze compani