DISCOP, târgul la care televiziunile achiziţionează programe pentru grilele viitoare, a prezentat anul acesta un studiu privind obiceiurile nocturne ale telespectatorilor. Cercetarea i-a avut drept subiecţi pe consumatorii de televiziune din Marea Britanie, Germania, Polonia, Ungaria şi România. Din centralizarea datelor a rezultat faptul că tendinţa posturilor româneşti este să difuzeze noaptea în special emisiuni de divertisment şi filme. Monitorizarea, timp de patru săptămâni, a canalelor Pro Tv, Antena 1 şi TVR 1 a relevat o pondere de 40% a emisiunilor de divertisment, faţă de 30 de procente în Marea Britanie, 17% în Germania, 10%, cât însumează Polonia, şi numai 6 procente în Ungaria vecină. Pe intervalul orar 23–02, pe care s-a efectuat studiul, filmele se bucură de cea mai mare trecere în Polonia, iar emisiunile sportive sunt cel mai bine cotate în Ungaria (22%).
În plan general, tendinţa pe timp de noapte, atât în Europa, cât şi în SUA sau Australia, este aceea de a difuza aşa-zisele „tricky topics”, subiectele care atrag publicul: cele cu tematică medicală sau sexuală, jocurile interactive. (D.P.)
DISCOP, târgul la care televiziunile achiziţionează programe pentru grilele viitoare, a prezentat anul acesta un studiu privind obiceiurile nocturne ale telespectatorilor. Cercetarea i-a avut drept subiecţi pe consumatorii de televiziune din Marea Britanie, Germania, Polonia, Ungaria şi România. Din centralizarea datelor a rezultat faptul că tendinţa posturilor româneşti este să difuzeze noaptea în special emisiuni de divertisment şi filme. Monitorizarea, timp de patru săptămâni, a canalelor Pro Tv, Antena 1 şi TVR 1 a relevat o pondere de 40% a emisiunilor de divertisment, faţă de 30 de procente în Marea Britanie, 17% în Germania, 10%, cât însumează Polonia, şi numai 6 procente în Ungaria vecină. Pe intervalul orar 23–02, pe care s-a efectuat studi