Ministrul Mediului a prezentat in sedinta de Guvern de miercuri doar conceptul timbrului de mediu ce va inlocui actuala taxa pe poluarea auto, insa valorile acestei noi taxe nu au fost stabilite, ci inca se discuta pe tema asta, a spus ministrul Mediului, Rovana Plumb, citata de Agerpres. In calculul noii taxe nu se va mai tine cont de cilindree, ci de emisiile de CO2, insa cuantumul va scadea la masinile Non-Euro, Euro 1 si Euro 2 fata de valoarea din prezent, pe ideea ca acele masini vor mai polua doar cativa ani.
Noua taxa de mediu, ce va purta numele de 'Timbru de mediu', va lua in calcul in intregime emisia de CO2, nu va mai taxa si capacitatea cilindrica a masinii si se va aplica numai autovehiculelor cu pana la opt locuri, a declarat pentru Agerpres, Rovana Plumb, ministrul Mediului si Schimbarilor Climatice.
'Incepand din zilele urmatoare, vom avea consultari cu toate asociatiile de profil. O sa intre /timbrul de mediu, n.r./ in dezbatere publica dupa ce vom finaliza aceste consultari tehnice. Miercuri am prezentat in sedinta de Guvern conceptul pe care mergem, acela de a institui acel timbru de mediu care sa fie un instrument clar de reducere a poluarii. Fata de vechea taxa, noutatea consta in faptul ca, in calculul sau, se ia in intregime emisia de CO2 si nu se mai taxeaza cilindreea.
Actuala formula de calcul are in proportie de 30% emisia de CO2 si taxeaza si cilindreea, iar cea noua are in intregime emisia. Nu ma intrebati de nivele de taxa pentru ca acestea fac obiectul consultarilor tehnice cu asociatiile de profil. Masinile putin poluante vor plati mai putin, masinile mai poluante vor plati mai mult in urmatorul fel: Euro 6, hibridul si electricele sunt scutite de plata acestui timbru de mediu. Timbrul de mediu se aplica numai categoriilor de autovehicule M1 (cele pana cu pana la opt locuri, n.r./, iar celelalte categ