Grupul italian Fiat analizează posibilitatea creeări unei mărci mai ieftine pentru a concura cu Dacia Renault.
Directorul general al Fiat, Sergio Marchionne, a dezvăluit într-un interviu acordat revistei Automotive News Europe că “Ne vom gândi dacă în lumea Fiatului există loc pentru o marcă ieftină cum este Dacia“. Grupul italian s-a gândit în ultimii cinci ani la o marcă ieftină, dar nu a demarat realizarea acestui proiect, deoarece conducerea s-a temut că un astfel de plan nu va aduce profit.
Grupul are un excedent al capacităţii de producţie în fabricile italiene, dar Marchionne a adăugat că firma nu ar putea obţine profit din producerea pe piaţa internă a unui automobil care să fie vândut în Europa cu 7450 euro. Fiat analizează acum posibilităţile sale de producţie în afara Europei, pentru a vedea dacă ideea unui automobil ieftin ar avea sens.
Ideea unei mărci ieftine a ajuns din nou pe masă. Şi alte firme creează sau se gândesc să creeze mărci ieftine pentru a satisface cererea tot mai mare pe pieţele emergente, cum sunt China şi India, dar şi cererea de “autoturisme de criză” în Europa, obligată să facă economii. Potrivit Rador, în ciuda preţului mic, autoturismele Dacia reprezintă „vaca bună de muls” a concernului Renault. Banca Morgan Stanley apreciază că marja de operaţie a Daciei este de 9%, ceea ce se întâmplă des la autovehiculele segmentului premium.
Grupul italian Fiat analizează posibilitatea creeări unei mărci mai ieftine pentru a concura cu Dacia Renault.
Directorul general al Fiat, Sergio Marchionne, a dezvăluit într-un interviu acordat revistei Automotive News Europe că “Ne vom gândi dacă în lumea Fiatului există loc pentru o marcă ieftină cum este Dacia“. Grupul italian s-a gândit în ultimii cinci ani la o marcă ieftină, dar nu a demarat realizarea acestui proiect, deoarece conducerea s-a temut că un astfel de plan n