Aproximativ 400 de familii din municipiul Zalău au fost debranşate, în cursul zilei de marţi, de la reţeaua de alimentare cu apă, după ce nu şi-au achitat la timp facturile emise de către Compania de Apă Someş Sucursala (CASS) Zalău. Este vorba despre consumatorii din 20 de blocuri care au refuzat să fie facturaţi la comun. În aceste condiţii, abonaţii au întârziat să achite contravaloarea apei consumate, astfel că operatorul a fost pus în situaţia de a sista furnizarea apei.
Nu lipsa unui contract pe branşament a fost, însă, motivul pentru care cele 400 de familii au rămas fără apă. Eugen Pop, directorul Sucursalei Zalău a Companiei de Apă Someş, susţine că societatea pe care o reprezintă a fost pusă în situaţia de a apela la măsuri extreme dat fiind faptul că respectivii consumatori au intrat în a 61-a zi de neplată.
Oficialul CASS Zalău susţine că nu este pentru prima dată când locatarii din blocurile intrate marţi în vizorul echipelor companiei întârzie să achite facturile.
Încheierea unui contract pe branşament a creat o serie de probleme în blocurile din Zalău în care există locatari rău-platnici, tocmai pentru că din cauza acestora, plata facturii lunare nu poate fi făcută cu respectarea termenului de scadenţă. Iar de aici până la blindarea blocurile datoare nu mai este mult. În plus, în unele blocuri niciunul dintre locatari nu a vrut să-şi asume responsabilitatea de semna respectivul document şi de a colecta, mai apoi, de la vecinii de scară. contravaloarea consumului de apă.
Potrivit reprezentanţilor Companiei de Apă, la aproape trei ani de la introducerea sistemului de facturare a apei pe branşament, iar nu pe familie, din cele aproximativ 1.100 de scări existente în municipiu, circa 90 nu au fost de acord să se conformeze prevederilor legislative, potrivit cărora pentru fiecare imobil trebuie să existe un singur racord de apă