Daca in urma cu ceva vreme ultima moda era sa ai un job in publicitate sau PR, in prezent, resursele umane sunt "pe val". Dovada? Interesul in crestere al candidatilor pentru posturile din acest domeniu.
"Pe langa faptul ca domeniul resurselor umane este la moda, asa cum anul trecut era la moda PR-ul, companiile au descoperit de-abia acum ca problema performantei si a eficientei in munca are o importanta foarte mare. De asemenea, au inceput sa vina solicitari de audit de calitate de la clientii europeni, inclusiv pe partea de resurse umane", explica Mariana Frincu, project manager MyJob.ro, portal de joburi aflat in portofoliul NetBridge.
Astfel, dintre cele aproape 25.000 de aplicatii inregistrate in decursul celor trei saptamani ale targului online de joburi My Euro Job, organizat de myjob.ro, desfasurat in perioada 19 martie - 6 aprilie, in jur de 4.000 de solicitari au fost inregistrate pe domeniul resurse umane, adica mai bine de o cincime.
Frincu subliniaza ca mai important este faptul ca in majoritatea domeniilor de activitatea de pe piata fortei de munca exista probleme in ceea ce priveste identificarea unor candidati potriviti si, in consecinta, specialistii in resurse umane sunt si ei din ce in ce mai cautati.
Pe langa resurse umane, domeniile cu cele mai multe inregistrari de CV-uri au fost cel financiar-bancar, cu 3.229 de aplicari, management, cu 2.087, si vanzari, cu peste 2.000 de CV-uri inscrise.
Pentru publicitate si PR au existat 1.896 de aplicari, domeniul clasandu-se astfel pe locul 7, urmat de IT, cu 1.711 aplicari.
Domeniul medical - farmaceutic a ocupat doar locul 11, cu 881 de aplicari.
"Spre deosebire de anii precedenti, domeniul cel mai cautat de catre participantii la targ a fost domeniul resurselor umane, in timp ce domeniul publicitate - PR, aflat altadata in topul preferintelor, s-a situat ab