Podul care leagă Sovata de Splaiul Crişanei va fi transformat, în acest an, în pod rutier, dacă depăşeşte opoziţia opiniei publice, deocamdată neînduplecată.
CITEȘTE ȘI
O parte din orădeni se opun realizării noului pod rutier din zona Sovata
Proiectul a fost discutat prima dată în anul 1989 şi nu a fost pus în practică din pricina lipsei de fonduri.
Deşi le-au fost prezentate cinci variante de construcţie şi li s-a promis protecţie fonică locuitorilor de pe malul Crişului, orădenii nu s-au lăsat înduplecaţi nici de a treia încercare.
Dă CLICK aici pentru o fotogalerie de la dezbaterea publică de azi
„Am adunat semnături acum cinci ani şi sunt dispus să o iau de la capăt. Zona podului de pontoane este o oază de liniştie, care cu puţin efort, ar putea fi transformată într-un loc idilic”, spune Emil Cocian, locatar de pe Splaiul Crişanei.
Varianta de pod cu grinzi „T“
Varianta cu structura mixtă hobanată
Varianta de pod cu arc Langer
Proiect fără rost
„Nu avem nevoie de alt pod rutier. În Viena, trăiesc două milioane de locuitori şi sunt doar cinci poduri rutiere, în timp ce 11 sunt destinate pietonilor şi bicicliştilor. Noi ce facem cu banul public? Oradea nu se descurcă cu patru poduri rutiere?”, se întreabă retoric şi orădeanul Orlando Balaş.