Străvechea farmacie Santa Maria Novella, o celebră instituţie florentină care o aproviziona odinioară cu fiole misterioase pe Caterina de Medici şi, în zilele noastre, staruri de prim calibru, precum actriţa Monica Bellucci, sărbătoreşte în acest an patru secole de existenţă, relatează AFP.
Chiar dacă "atelierul de parfumerie şi farmacia Santa Maria Novella" (numele său oficial) sărbătoreşte în acest an patru secole de existenţă, apariţia sa datează în realitate din anul 1221, atunci când călugării dominicani au început să cultive ierburi medicinale din care preparau poţiuni, balsamuri şi pomezi.
Renumele acestor produse a trecut dincolo de incinta mănăstirii, iar în 1612 farmacia şi-a deschis porţile către public, sub patronajul familiei Medici, care a devenit ambasadoare a mărcii la curţile regale străine.
În drumul ei spre Franţa, unde s-a căsătorit cu Henric al II-lea al Franţei, Caterina de Medici (1519-1589) a luat cu ea în bagaje mai multe flacoane cu un parfum creat special pentru ea, extras din flori de bergamotă, "L'eau de la Reine" (Apa Reginei), care a făcut furori la curtea Franţei şi s-a aflat apoi la originea unei noi tehnici revoluţionare.
"În trecut, se amesteca esenţa cu ulei sau oţet, dar călugării au avut intuiţia să folosească mai degrabă alcool. «Apa Reginei» a fost primul parfum celebru în toată Europa care a fost produs pe bază de alcool", a declarat Gianluca Foa, directorul comercial al farmaciei florentine.
Această apă de colonie face parte dintre produsele nepieritoare care au contribuit la succesul acestei mărci discrete, dar înfloritoare: în 2011, cifra ei de afaceri a crescut cu 37%.
În prezent, farmacia pare neschimbată, amenajată în aceleaşi săli decorate cu fresce impresionante, în centrul Florenţei, cu vedere spre clopotniţa seculară a mănăstirii din