Marius Nicoară este preşedintele Consiliului Judeţean Cluj şi omul de care se leagă dezvoltarea judeţului din ultimii patru ani. Nokia, Emerson, Trelleborg şi Fuji sunt doar câteva dintre marile nume care au ajuns în judeţul Cluj. Marius Nicoară îşi propune să transforme judeţul Cluj într-un model demn de urmat şi la nivel naţional.
• Jurnalul Naţional: Domnule Nicoară, Clujul a devenit un centru de investiţii, o ţintă pentru oamenii de afaceri. Cum se explică acest proces?
Marius Nicoară: Cred că am stimulat potenţialul de care dispune zona. Amplasarea geografică, resursele umane şi civilizaţia specifică locului sunt atuuri incontestabile ale judeţului Cluj. Ceea ce am făcut la Consiliul Judeţean a fost să ne asumăm idei şi proiecte pe care să le punem în aplicare, astfel încât zona să se dezvolte în virtutea potenţialului de care dispune. În 2004 am plecat la drum inventariind în primul rând resursele, şi nu nevoile. Trebuia să vedem ce şi cum puteam rezolva pe termen scurt şi mediu şi ce planuri ne puteam face pe termen lung. Rezultatele acestui calcul au fost cât se poate de bune. Era clar că există resurse pentru o dezvoltare rapidă, dacă administraţia judeţeană acţionează curajos şi imprimă o anume dinamică tuturor proiectelor.
• Există un model clujean de dezvoltare?
Dacă responsabilitatea, seriozitatea şi mulţumirea lucrului bine făcut sunt atribute specifice clujenilor, atunci se poate vorbi despre un model specific de dezvoltare. Nu cred că e cazul să ne entuziasmăm prea devreme. Trebuie să existe continuitate, trebuie să ne ţinem de treabă pentru a trece la a doua etapă. Prima etapă este cea a recuperării decalajelor existente, de atragere a unui flux investiţional care să asigure o creştere economică. Cea de-a doua etapă – din punctul meu de vedere mai importantă decât prima – presupune ca lo