Danya Cebus, divizia de constructii a grupului Africa Israel Investements LTD, va contesta maine in instanta decizia Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) in privinta licitatiei pentru constructia tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia, considerand ca hotararea CNADNR este neintemeiata si slab argumentata.
La licitatia pentru constructia tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia s-au precalificat initial 11 companii de constructii, insa in final, au ramas doar sapte: FCC-Alpine (158,98 mil. euro), Mochlos-Danya (176,90 mil. euro), Colas (178,70 mil. euro), Aktor (193,09 mil. euro), Mota Engil (203,41 mil. euro), Astaldi-Max Boegl (243,17 mil. euro) si J&P-Avax (257,05 mil. euro).
La sfarsitul lunii trecute, cu numai patru zile inaintea alegerilor electorale, CNADNR a desemnat castigatoare compania Colas, membra a grupului francez Bouygues, explicand ca decizia a fost luata pe baza pretului cel mai scazut (634,39 milioane lei, fara TVA).
"Este interesant ca CNADNR a gasit oferta celor de la Colas ca fiind oferta cea mai avantajoasa ca pret, fara a explica insa modalitatea prin care s-a ajuns la aceasta decizie. Ca urmare, am decis sa contestam maine hotararea in instanta”, ne-a declarat Oren Natan, Commercial Manager al Danya Cebus Rom, adaugand ca decizia va fi contestata atat la tribunal, cat si la CNADNR.
Danya Cebus a participat la licitatie in parteneriat cu compania elena Mochlos, subsidiara gigantului Technical Olympics. Precalificarea a fost publicata de catre CNADNR la sfarsitul anului 2007, iar licitatia a inceput pe data de 3 iunie 2008. Daca ar fi castigat licitatia, acesta ar fi devenit cel mai mare contract al Danya Cebus, avand in vedere ca valoarea contractului pentru Cotroceni Park este de 158 milioane de euro.
“Nu stim ce va urma, insa este firesc sa contestam decizia, atata