Evoluţia Kia Soul model 2014 este un mini-van care cu greu poate fi încadrat într-un segment anume, la fel cum dificil este şi identificarea concurenţilor săi direcţi.
Beneficiind de o grămadă de “customizări” plus o garanţie de şapte ani, prelucrarea amplă a lui Soul ce va debarca la ediţia cu numărul 65 a Salonului Auto de la Frankfurt promite a fi nonconformistă şi atipică în raport cu oferta germană, scopul declarat al coreenilor cu noul model Kia fiind de a face şoferii pe deplin fericiţi.
Având pe dedesubt platforma noului Cee’d, actualizarea lui Soul înseamnă câteva trepte urcate pe scara calităţii. A doua generaţie aduce mai mult a MPV decât a hatchback şi plasează în prim plan o discretă grilă “tiger nose” ce şi-a făcut în sfârşit locul pe botul maşinii.
Măsurile exterioare cunosc o uşoară upgradare comparativ cu actualul model (4.105 mm lungime, 1.785 mm lăţime, 1.660 mm înălţime). Ampatamentul a fost extins cu 20,4 mm, distanţa între axe ajungând astfel la 2.564 mm, în paralel cu spaţiul interior ce evoluează în paşi mici, dar cât să conteze. De acum este cu 2 cm mai mult loc la picioare în faţă şi cu 0,5 cm în spate, în vreme ce libertatea de mişcare la nivelul capetelor sporeşte cu 0,5 cm, iar cea de la nivelul umerilor cu 0,7 cm.
Sub capotă, pe mai departe rămân în program capacităţile pe benzină de 1.6 litri GDI şi cea de 2.0 GDI, dar care însă în mod curios dezvoltă cu 8 CP şi cu câţiva newtoni-metri mai puţin.
Unitatea 1.6 L i-4 DOHC cu injecţie directă oferă 118 CP şi un cuplu de 155 Nm, în compania căruia Kia Soul 2014 reuşeşte un sprint în 11,1 secunde, iar reprizele 60-100 km/h în treapta a 4-a sau 80 -120 km/h într-a 5-a durează 14,6 sec, respectiv 18 sec. Viteza maximă este de 177 km/h.
Agregatul cu injecţie directă de benzină de 1.6 GDI face pe hârtie un pas înapoi la 130 CP de la 136 CP, iar cuplul maxim este de