Compania autohtona AdNet Telecom, cu afaceri de 1,8 mil. euro in 2010, a lansat miercuri serviciul de IPTV (televiziune prin Internet) AdNet TV, dupa investitii de circa 400.000 euro. Vezi care sunt specificatiile si cum isi propune compania sa sustina pretul de 1 euro/luna, astfel incat sa si genereze profit.
AdNet Telecom lanseaza serviciul de IPTV dupa alti jucatori precum Romtelecom, RCS&RDS sau iNes.
Compania, infiintata in 2007, va taxa pentru serviciu 1 euro/luna, distributia realizandu-se insa exclusiv prin reteaua partenerilor AdNet Telecom. Compania are peste 550 de parteneri, in special retele “de cartier”, de dimensiuni mici si medii. Dintre acesti parteneri, circa 30% au incheiat contract cu AdNet Telecom pentru serviciul de IPTV.
Printre acesti parteneri nu se numara jucatori majori de pe piata precum Romtelecom, RCS&RDS sau UPC Romania. Serviciul este disponibil printr-un set-top box conectat la un cablu de Internet oferit de unul dintre partenerii AdNet Telecom. Daca insa clientul are Internet de la unul din operatorii majori enumerati mai sus, serviciul de IPTV al AdNet Telecom nu va functiona. Set top box-ul testat de AdNet Telecom este marca Elecard, companie din Rusia.
“Numarul partenerilor va creste, in viitorul apropiat, si suntem in discutii si cu parteneri mai mari”, a spus pentru Wall-Street.ro Liviu Tanase, associate manager si actionar al AdNet Telecom, fara sa ofere insa nume.
In prima faza serviciul de IPTV va fi SD, in septembrie compania urmand sa introduca si canale HD. Pentru acest lucru insa, clientii vor trebui sa schimbe set-top box-ul.
El poate fi achizitionat sau inchiriat exclusiv de la partenerii AdNet Telecom. Desi acestia sunt cei ce vor stabili pretul final, oficialii AdNet au spus ca achzitia unui set-top box se ridica la circa 100 euro, chiria situandu-se in jurul a 25 lei/luna