C-Cactus este un concept car inovator, care va fi prezentat, în premieră mondială, la Salonul Auto de la Frankfurt din 2007.
Prin C-Cactus, Citroën dezvoltă o nouă viziune asupra automobilului, bazată pe valorile esenţiale, şi răspunde provocării de a propune o berlină ecologică, având un stil atractiv şi dinamic, dotată cu o motorizare hibrid HDi, la preţul unui C4 echipat standard. C-Cactus este un vehicul ecologic, construit în mare parte din materiale reciclate sau reciclabile, şi care consumă puţin. Datorită motorizării HDi hibrid şi greutăţii sale de doar 1.306 kg, consumul este de 3,4 l/100 km, iar nivelul emisiilor de CO2 nu depăşeşte 78 g/km.
C-Cactus nu costă mai mult decât un C4 cu echipare standard, iar preţurile reduse de fabricaţie se explică prin alegerea unor materiale noi şi prin diminuarea numărului de componente utilizate. Habitaclul conceptului C-Cactus este compus din doar 200 de piese. Inginerii Citroën au reuşit acest lucru reunind mai multe funcţii într-o singură componentă şi suprimând toate elementele neesenţiale funcţionării vehiculului sau confortului şi siguranţei pasagerilor. Planşa de bord a fost eliminată, iar ansamblul funcţiilor oferite de aceasta a fost regrupat pe consola centrală şi pe centrul fix al volanului. Consola centrală integrează, printre altele, un ecran tactil, care oferă acces la computerul de bord, sistemul de navigaţie şi la comenzile sistemului de climatizare. Comenzile pentru avarii, lumini, ştergătoare, claxon şi cruise control se găsesc pe centrul fix al volanului. Alt aspect inedit îl constituie „cheia de contact“, care este în acelaşi timp MP3 player portabil. Contactul este situat tot în centrul fix al volanului.
Autovehicul cu construcţie simplistă
C-Cactus este un autovehicul cu o construcţie simplistă, lucru demonstrat şi de partea frontală, concepută doar din două elem