Jumătate din spectacole nu se ţin din cauza nevânzării biletelor. Aproape toate reprezentaţiile teatrale care nu sunt anulate le generează pierderi organizatorilor. În ultima săptămână trei spectacole de teatru au fost anulate în Oradea. Piese ce ar fi urmat să fie puse în scenă de trupe de teatru din afara oraşului au fost amânate sau anulate, din motive tehnice sau din lipsă de spectatori. „Iubire confort 2”, „Menajeria de Sticlă”, „Vinerea Verde” - de numele acestor piese se leagă oameni precum Horaţiu Mălăele (în calitate de coordonator de proiect), Richard Balint şi Claudiu Bleonţ. Niciunul dintre aceste spectacole nu s-a ţinut la Oradea în ultimele zile, iar anularea consecutivă a diverselor activităţi culturale arată, încă o dată, că oraşul trăieşte o moarte lentă şi sigură, din punct de vedere spiritual. „Cultural, din nefericire, a murit. Înainte de 1989 era mai viu, asimila mai multă cultură, teatrul era mai important. Azi, precum toată ţara, s-a becalizat, s-a americanizat”, opinează despre Oradea Ioan Ieremia, regizorul piesei “Vinerea Verde”, care ar fi trebuit să fie pusă în scenă luni.
Sala e de vină
Lucian Silaghi, directorul general al Teatrului de Stat Oradea, consideră că publicul orădean nu vrea să rişte şi de aceea nu se vând bilete la unele evenimente. „Spectacolele greilor nu se amână”, atrage atenţia Silaghi. „Orădenii discern, vin la producţiile valoroase”, crede directorul teatrului. Acesta consideră că motivul pentru care publicul orădean lipseşte de la spectacole este legat de locaţia în care sunt jucate acestea.
„Spaţiul de la Casa de Cultură a Sindicatelor este impropriu. E o sală foarte mare, acustica nu e foarte bună. Nu are un feng-shui pozitiv”, enumeră Silaghi câteva dintre defectele sălii în care au loc spectacolele de teatru din Oradea, de la 15 decembrie 2007 încoace. „Înainte de această dată