Rozaura Stanescu, directorul Directiei produse persoane fizice din BRD-SocGen: Moartea anuntata a agentiilor din cauza dezvoltarii platformelor de Internet-banking nu a avut loc. Rolul agentiilor bancare va deveni tot mai pregnant de asigurare de consultanta, in timp ce operatiunile de baza tind sa se dematerializeze, fiind efectuate fie prin utilizarea cardurilor, fie chiar pe internet, spune Rozaura Stanescu, directorul Directiei produse persoane fizice din BRD-SocGen.
"Vom vedea o reorientare a agentiei catre sarcini cu valoare adaugata mai mare: acordarea de consultanta financiara sau credite imobiliare", spune Stanescu. Miza va fi pentru banci sa profite de automatizarea operatiunilor simple, fara sa indeparteze insa clientii de agentii.
Unii jucatori, precum ING, au mizat pe dezvoltarea unui model de retea in care operatiunile de baza sunt derulate cu ajutorul unor automate, in timp ce personalul din agentie ofera exclusiv consiliere. Majoritatea bancilor au ales sa mearga insa pe modelul traditional, in care toate operatiunile sunt derulate cu ajutorul angajatilor. Si alti jucatori, precum BCR sau BRD, au lansat proiecte-pilot cu astfel de unitati, insa nu au extins deocamdata modelul la scara larga.
Pe piata locala bancile au dezvoltat puternic retelele teritoriale in ultimii doi ani, numarul total al unitatilor depasind 5.400. Extinderea prezentei teritoriale a permis bancilor sa preia serviciile de plati de facturi pentru majoritatea furnizorilor de utilitati. Derularea acestor operatiuni simple de plata s-a dovedit insa costisitoare, ducand la aglomerarea unitatilor bancare. In acest context, banci precum Raiffeisen sau BCR au renuntat la oferirea serviciilor de plati de facturi pentru unii furnizori sau au introdus o politica de comisioane care sa incurajeze utilizarea canalelor alternative de plata.
Stanescu spune ca BRD nu