Prezentatoarea jurnalului Focus 18, de la Prima TV, s-a implicat în campania „Stop indiferenţei - Concediază criza“. Cristina Ţopescu crede că oamenii s-au săturat să li se spună că-şi vor pierde locurile de muncă sau că firmele lor vor da faliment, aşa că încearcă să găsească soluţii pentru a-i face optimişti.
„Adevărul": Prima TV a început o nouă campanie în cadrul jurnalului Focus. De ce aţi ales această temă, criza?
Cristina Ţopescu: Toată lumea vorbeşte despre criza economică. Toate televiziunile scot în evidenţă şomajul, falimentele, însă nimeni nu vorbeşte de soluţii, nimeni nu dă sfaturi: ce ar trebui să facă un şomer pentru a se repune pe picioare sau un patron pentru a-şi scoate afacerea din criză. Noi propunem soluţii.
Şi în 2009 aţi avut o campanie despre criză. S-a schimbat ceva de atunci? Care este noua abordare?
În 2009, campania a fost de „început de criză". De atunci şi până acum, situaţia de pe piaţa muncii şi din mediul de afaceri s-a agravat. Tocmai de aceea, am venit cu o nouă campanie, în care vom cuprinde informaţii despre mai multe sectoare de activitate, ne vom adresa atât autorităţilor, cât şi celor disponibilizaţi.
Potrivit unui studiu UPC, românii s-au săturat să vadă la posturile TV emisiuni pe tema „crizei financiare", aproape jumătate (46,4%) dintre participanţii la acest studiu apreciind că televiziunile prezintă în mod exagerat subiectul. Ce crezi despre acest rezultat?
Oamenii s-au săturat să le spună „televizorul" că sunt săraci, că-şi vor pierde locurile de muncă, că firmele lor vor da faliment. Noi le spunem că trebuie să facă ceva, că se poate ieşi din criză şi că acest lucru depinde în primul rând de ei. Avem ca parteneri instituţiile statului, specialişti în resurse umane şi recrutare, care vor veni cu cele mai bune sfaturi.
La televiziunile din România nu există foarte multe emisiuni cu