Întâlnirea de ieri de la Primăria Braşov în care s-au discutat aspectele noului Regulament privind organizarea şi executarea serviciului de transport în regim de taxi şi de transport în regim de închiriere a avut rezultate nefaste pentru şoferii de taximetre din Braşov. Aproape jumătate din aceştia vor rămâne pe drumuri, având în vedere că sindicatele şi patronatele acestora au decis reducerea numărului de autorizaţii de taximetrie în municipiul Braşov, de la 1.904 la 1.150. Primăria Braşov propusese chiar o soluţie de compromis, de 1.500 de autorizaţii, dar Sindicatul Taximetriştilor a refuzat-o, iar Camera Taximetriştilor a avut o replică palidă. Potrivit actelor normative în vigoare, numărul de autorizaţii de taximetrie eliberabile într-o localitate este de patru la mia de locuitori, dar Camera Taximetriştilor poate propune majorarea acestui număr în funcţie de interesele sale.
Tarif de 3,7 lei pe
kilometru?!
Sindicatul Taximetriştilor a solicitat şi majorarea tarifului maximal, de la 1,8 la 3,7 lei/kilometru. Ei nu au motivat această solicitare, motiv pentru care conducerea Primăriei Braşov nici măcar nu a luat-o în seamă. În orice caz, dacă această propunere ar fi acceptată, de la Gară până în Centrul Civic, o cursă ar costa în jur de 10 lei, având în vedere că taximetriştii independenţi care nu lucrează sub „umbrela” unei firme aplică tariful maxim aprobat de Consiliul Local.
Reprezentanţii Primăriei au propus chiar un tarif de 2,2 lei, având în vedere indexarea cu indicele inflaţiei a preţului maximal aflat în vigoare de aproape cinci ani. Asociaţia Taximetriştilor Independenţi nu a fost de acord cu acest tarif, susţinând că din calculele realizate reiese că pentru a avea şi un mic profit, preţul maximal ar trebui să fie de 2,6 lei. Trecându-se la negocieri, primarul George Scripcaru (foto dreapta) a admis că preţul maximal ar