Uzinele marilor producatori auto niponi raman inchise, iar o mare problema e legata si de faptul ca multi furnizori mai mici de piese au probleme in a-si onora comenzile din cauza dezastrului natural care a afectat Japonia. Industria auto americana ar putea avea probleme deoarece 14% din componentele pe care le utilizeaza vin din Japonia, iar presa speculeaza si ca pretul unor masini japoneze ar putea sa creasca daca problemele persista. Japonia a produs anul trecut peste 8 milioane de masini, insa marii producatori au uzine in Europa, Asia si America, astfel ca vanzarile vor decurge aproape normal.
Uzinele din Japonia ale producatorilor Toyota, Honda si Nissan raman inchise, dar se preconizeaza ca vor fi deschise in cateva zile. Toyota a anuntat ca joi va deschide sapte uzine producatoare de componente, insa cele de asamblare automobile vor demara cel mai devreme in 23 martie.
Totusi, ingrijorarile se simt si in America fiindca industria auto de acolo se bazeaza pe multe componente de inalta tehnologie aduse din Japonia. Din cauza distrugerilor pe scara larga cauzate de cutremur si de tsunami, multi furnizori mai mici de componente si-au vazut uzinele grav afectate si nu toti au, precum companiile foarte mari, posibilitatea de a reloca productia rapid sau de a repara stricaciunile urgent.
Spre exemplu Honda a admis ca pur si simplu nu a reusit sa ia legatura cu 40 din cei 113 furnizori aflati in zonele afectate, iar aceasta lipsa de informatie si situatie critica a aparut si din cauza ca in unele zone alimentarea cu curent electric nu s-a reluat.
Companii precum Samsung se gandesc sa apeleze la alti furnizori cel putin pana trece criza cauzata de cutremur, in timp ce Ford asteapta cu ingrijorare mai multe informatii legate de exporturi fiindca ia din Japonia un numar mare de componente, de la procesoare, pana la sisteme de