Se spune că cei mai mulţi consumatori de publicitate sexuală sunt bărbaţii. Însă, deşi femeile au fost întotdeauna reticente faţă de reclamele cu conţinut explicit sexual, cele căsătorite s-au declarat, în ultimii ani, mai puţin ofensate de astfel de tehnici de promovare a produselor. Sursa: Hepta
În plus, un raport recent arată că femeile răspund favorabil la publicitatea cu tentă sexuală în cazul în care aceasta face referire la cadouri oferite de către bărbaţi, dar şi celor cu "protagonişti" care dau dovadă de dragoste şi devotament. Reclamele care tratează tema infidelităţii sunt primite cu ostilitate de către femei.
Atunci când, pentru a testa piaţa publicitară, mai multe agenţii au făcut un experiment în care au arătat două versiuni de reclamă pentru acelaşi ceas de mână - una în care produsul este prezentat doar în manieră sexy, iar cea de-a doua la care se adăuga şi ideea de cadou - s-a dovedit că cele mai multe dintre femei au apreciat varianta secundară.
Motivul este, conform psihologilor, dar şi în opinia agenţilor publicitari, acela că, din punct de vedere al teoriilor sexuale, femeile sunt mult mai puţin predispuse să cadă pradă ispitei, spre deosebire de bărbaţi, care sunt mult mai uşor coruptibili. De aceea, despre femei se spune că au putere mai mare de negociere şi pot ţine la condiţiile lor - fie financiare, fie emoţionale - până când obţin ceea ce îşi doresc.
Bărbaţii, în schimb, au preferat reclama în care nu era inclusă şi ideea de cadou.
În România, vinde tot ce este ieftin
Publicitarii din România nu fac astfel de studii, ci doar se conformează clientului.
"La noi, ideea de branding sau rebranding nu prea interesează pe client, el urmărind doar costurile cele mai reduse şi eficienţa de scurtă durată - de sezon", spune pentru evz.ro Liviu Dragomir, managerul