Limuzine de peste 300.000 de euro, dar si modele de oras al caror pret nu depaseste 4.500 de euro - asa arata oferta firmelor de leasing Cumparatorii lipsesc insa in cazul masinilor scumpe, situatie in care finantatorul pierde oricum cel putin 30% prin devalorizarea masinii Cel mai bine se vand masinile care costa 7.000 - 8.000 de euro.
„Tot ce conteaza este ca pretul sa fie corect, asa ca acesta este construit sa vanda masina. Automobilele scumpe si exlusiviste insa pierd, in majoritatea cazurilor, mai mult de 30% din valoare dupa ce au fost utilizate timp de un an", explica un reprezentant de vanzari al Mercedes Benz Romania.
Dupa ce s-au ingramadit in perioada 2006-2008 sa finanteze aproape 250.000 de masini, acum companiile de leasing au devenit un jucator important pe piata second-hand, cu o oferta de peste 10.000 de autoturisme, potrivit ultimelor date disponibile.
Ziarul Financiar a realizat o analiza a ofertelor publicate de 20 de companii de leasing identificand cea mai scumpa si cea mai ietina masina rulata disponibila in piata. Este cazul unui Rolls Royce Phantom Cabriolet fabricat in 2008 care are un rulaj de 12.000 de kilometri si al carui pret initial de achizitie (cand masina era noua) depasea jumatate de milion de euro.
Cele scumpe nu se vand aproape deloc
Reprezentantii companiilor spun ca fiecare automobil are tipul sau de client, chiar daca pretul depaseste cateva sute de mii de euro, este nou sau rulat.
„Masinile scumpe nu se vand aproape deloc. Cea mai scumpa masina pe care am vandut-o a fost un Audi Q7 din 2008, la un pret de 40.000 de euro. In prezent, cea mai scumpa masina pe care o avem in stoc este un Mercedes S Klasse de 45.000 de euro, fara TVA", a declart Razvan Diaconescu, directorul general al Impuls Leasing.
Un Audi Q7 cu o echipare medie are in prezent un pret de achizitie me