Producătorul auto Dacia măreşte de la 15 iunie 2009 producţia de autoturisme de la 1.200 la 1.340 de unităţi pe zi, ca urmare a cererii mari la export, dar şi în ţară. Totodată, pentru acest demers vor fi angajaţi 500 de salariaţi, personalul necesar ritmului de fabricaţie, a anunţat vineri compania. Cei 500 de angajaţi urmează a fi recrutaţi din rândul foştilor salariaţi care au avut contracte de muncă pe durată determinată. Altor 400 de angajaţi, care au contracte de muncă pe perioadă determinată li se vor prelungi contractul.
În a doua parte a lunii februarie, producţia Dacia a ajuns la 1.200 de unităţi pe zi, faţă de 1.085 unităţi pe zi în primele două săptămâni ale aceleaşi luni. Până la acea dată, producţia era de 1.360 de unităţi pe zi, un nivel record pentru istoria uzinei.
Producţia Dacia a fost oprită în ultimele luni 30 de zile
În lunile octombrie, noiembrie, decembrie şi ianuarie, producţia de autoturisme Dacia a fost oprită în mai multe zile, din cauza scăderii cereri. În total, în cele patru luni, oprirea producţiei a durat o lună.
În luna martie, Francois Fourmont, directorul general al Dacia afirma că producţia uzinei de la Mioveni va funcţiona la o capacitate de 1.200 de unităţi pe zi, şi asta pentru că o creştere la 1.360 de unităţi pe zi ar însemna angajarea a 1.000 de persoane, măsură care nu intra în calculele companiei. Dintre cele 2.800 de persoane angajate cu contract de muncă pe perioadă determinată, 920 au rămas fără un loc de muncă.
Producţia Dacia a înregistrat în 2008 un număr de 242.415 de unităţi, cu 8,8% mai mult faţă de anul 2007. Din totalul producţiei, 70% au reprezentat modelele Logan MCV şi Logan Sedan, fiind urmate de fratele mai mic, Sandero. (A.G.)
Producătorul auto Dacia măreşte de la 15 iunie 2009 producţia de autoturisme de la 1.200 la 1.340 de unităţi pe zi, ca urmare a cererii mari