O simpla taxa de pod genereaza haos in Guvernul Ponta. Povestea acestei taxe este ilustrarea practica a incapacitatii manageriale care se manifesta la nivelul Executivului.
De cate ori isi face loc populismul in deciziile administrative se produce o incurcatura sau se pierd bani. De cele mai multe ori si una si alta.
La inceputul verii, cand bucurestenii si cei din imprejurimi au luat cu asalt Autostrada Soarelui pentru a ajunge la mare, fluxul de automobile se bloca la Cernavoda. Masinile stationau ore intregi pentru plata taxei de pod in valoare de 13 lei.
In total, CNADR incasa in jur de 15 milioane de euro anual din aceasta taxa. Bani buni pentru o institutie care se ocupa prost de administrarea drumurilor nationale.
Nimeni de la CNADR nu s-a gandit din timpul iernii ca ar trebui gasita o solutie de optimizare a trecerii prin punctul de taxare, in conditiile in care acesta e primul sezon de vara cand automobilistii pot folosi integral A3. Nici din Guvern nu s-a gandit nimeni la asta. Asa ca a venit vara si barierele de la Cernavoda si Fetesti au functionat exact ca o ghilotina pentru trafic.
Niciun sofer nu a cerut sa nu mai plateasca taxa de bariera, dar toti s-au plans de statul la coada. Solutia Guvernului Ponta a fost una simpla si populista: renuntam la bani. In orice tara civilizata, cineva ar fi trebuit sa dea socoteala pentru fondurile pierdute, dar nu e cazul Guvernului Romaniei. Se scalda in bani. La ce-i mai trebuie un mizilic de 15 milioane de euro pe an echivalentul a cinci kilometri de autostrada?
Dar intotdeauna, o masura populista naste monstri. Prima masura a Guvernului Ponta a fost sa suspende taxa pe perioda weekendurilor, dar, minune, s-au format cozi si lunea. Dupa inceperea vacantei scolare, multi turisti prefera sa plece sau sa se intoarca lunea de la mare pentru a evit