Trendelligent (http://consultantamarketing.com/), agenţie de marketing dedicată companiilor ce activează pe segmentul B2B, lansează o serie pilot de şase workshop-uri interactive despre comunicarea integrată. Workshop-urile sunt orientate antreprenoriatului şi companiilor care externalizează serviciile de marketing şi comunicare, pentru a înţelege, prin studii de caz şi strategii on the spot, cum se pot utiliza instrumentele de marketing şi PR pentru a creşte cifra de afaceri.
Primul workshop va avea loc pe data de 18 mai, între orele 08:45 şi 11:30 la hotel Caro şi va aborda tema „De la Promovare la Vânzare". Discuţiile se vor îndrepta către ce înseamnă poziţionarea în marketing, aşteptări de la acţiunile de comunicare, rolul şi tacticile marketing-ului şi ale PR-ului în creşterea afacerii precum şi bugetele care trebuie alocate unei comunicări eficiente.
„Întâlnim cazuri în care clientul cere un serviciu care este mai puţin compatibil cu obiectivul de business şi cu bugetul alocat. Aşteptările sunt în schimb nerealiste şi, chiar dacă încercăm să redefinim strategiile de comunicare, se simte nevoia de o cristalizare a viziunii procesului de promovare. Dacă vorbim de o investiţie anuală în marketing pentru o CA de 1 mil E, bugetul ar trebui să fie de 7-8%. Acest procent depinde foarte mult şi de industria din care face parte compania, vechimea ei în piaţă, dimensiunea forţei de vânzare şi mai ales de marginea de profitabilitate. Cu cât CA este mai mare, cu atât acest procent va scădea", declară Mariana Cosenco, Managing Partner Trendelligent.
„Clienţii noştri sunt companiile care nu au un departament de comunicare dedicat şi principala provocare este să îi convingi pe antreprenori/directori generali de ce au nevoie de comunicare, cum să comunice cu agenţia, în cât timp să aştepte rezultate, cât este nevoie de implicarea lor directă şi ce buget ar