SEMA (Specialty Equipment Market Association), cel mai amplu show de pe tărâm nord-american cât şi din lume rezervat industriei auto “after market” a debutat săptămâna aceasta în Las Vegas, astfel că pentru o săptămână, oraşul din inima deşertului a devenit capitala mondială a automobilelor preparate.
La Salonul SEMA Motor Show 2013, Dodge introduce coupe-ul Challenger în ediţie specială R/T Shaker 2014. “Muscle-car”-ul modern va fi scos la vânzare pe piaţa din SUA la un preţ ce porneşte de la 37.000 de dolari, “tunul” de imagine fiind reuşit graţie aportului Mopar.
Montată frontal, sub capota “berbecului” (logo-ul Dodge) stă ferecată o bestie HEMI V8 de 5.7 litri cu o forţă de împingere a celor opt pistoane asupra arborelui cotit cifrată la 550 Nm. Agregatul cât şi accesoriile sunt preparate cu piese ştanţate de divizia Chrysler, Mopar. În spatele cocoaşei de pe capotă vopsită în “Satin Black”, pictată distinct de restul caroseriei portocalii, precum originalul model al anilor ’70, se află o admisie Shaker cu un filtru de aer având debit crescut şi intercooler. Grila radiatorului este dublată pe interior de un contur de mare efect iar suspensia tunată, coborâtă cu 1 inch, aplatizează silueta coupe-ului Dodge.
Trenul de rulare poate fi reglat şi mai sportiv de la un selector. Controlul tracţiunii şi al stabilităţii e decuplabil în trei trepte (fiecare mod având setări diferite), astfel că în “full-off”, doar măiestria pilotului contează în sesiuni de “burn-out” ori “drift”-uri controlate, electronica declinându-se de orice implicare.
Jantele din aluminiu pe 20 de ţoli au câte cinci spiţe şi iau mulajul unor anvelope performante Goodyear Eagle F1 care pe faţă măsoară 245/45 R20.
Interiorul este decorat în acelaşi spirit “customized”, adică este făcut pe comandă specială. Volanul este aplatizat la bază întocmai ca la bolizii de curse, pielea pr