Piata de jucarii din Romania a atins anul trecut valoarea de 62 milioane de euro, in crestere cu 20% fata de 2006.
Si anul acesta, trendul ascendent continua si vanzarile vor creste datorita sumelor mai mari pe care romanii sunt dispusi sa le plateasca pentru achizitionare de jucarii, considera Ligia Rosu, director de marketing si comunicare Diverta, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala a jucariilor.
Pe fondul acestor cresteri ale intregii piete locale, si sectorul de jucarii al Diverta a crescut substantial in comparatie cu anul trecut. “In primul semestru al anului 2008 vanzarile de jucarii in reteaua Diverta au atins cifra de 1,2 milioare euro, ceea ce inseamna o crestere de 46 de procente comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. Pana la sfarsitul anului cresterea va fi mai mare, plusul de valoare fiind adus in perioada sarbatorilor” , a afirmat reprezentanta Diverta.
20 de euro - atat a fost in 2007 bugetul mediu alocat pentru achiztionarea de jucarii de catre o familie din Romania, in timp ce in tari precum Cehia, Ungaria sau Slovacia aceasta valoare se ridica la 50 de euro inca din 2003. In ciuda acestei diferente foarte mari, cresterea puteri de cumparare dar si preferintele catre produsele de marca, mai scumpe decat jucariile nepersonalizate, sunt doi factori care vor determina o aliniere a pietei din Romania la piata est-europeana.
“Dezvoltarea pietei de jucarii este strans legata de evolutia preferintelor copiilor si parintilor, pe care noi le analizam constant. Copii sunt consumatorii de baza, fiind influentati de seriale de desene animate, lansarile de film din cinematografe si de pe DVD, dar si de noutatile editoriale destinate copiilor, de produse cat mai colorate si animate, cu design cat mai atract”, sustine Ligia Rosu.
In cadrul sectorului de jucarii al Diverta, cele mai solicitate sunt