Românii au cheltuit cu 4 la sută mai puţin pe bunuri de larg consum în primele şase luni din acest an, comparativ cu perioada similară din 2010, potrivit unui studiu al companiei de cercetare GfK citat de ziare.com. Cele mai mari scăderi în volum la vânzări s-au înregistrat la deodorante, cu 21 la sută, produsele de curăţat universale, cu 19 la sută, şi la tabletele de ciocolată, cu 18 la sută.
În primele şase luni ale anului, comerţul modern a atras 45% din cheltuielile gospodăriilor pentru bunuri de larg consum, faţă de 43% în perioada similară din 2009. Cele mai dinamice formate rămân, în continuare, magazinele de tip discount cu o rată de creştere de 11%, în timp ce supermarket-urile se află pe un trend descendent (-9% în valoare faţă de prima jumătate a anului 2009).
"Este primul declin înregistrat în ultimii zece ani, perioadă în care ratele de creştere de la an la an au variat între 7% şi 25%. În contextul deloc prietenos din punct de vedere economic şi politic, consumatorii au rărit vizitele la magazine, cele mai afectate din acest punct de vedere fiind supermarket-urile", a declarat Raluca Raschip, consumer tracking director la GfK România. Românii au cheltuit cu 4 la sută mai puţin pe bunuri de larg consum în primele şase luni din acest an, comparativ cu perioada similară din 2010, potrivit unui studiu al companiei de cercetare GfK citat de ziare.com. Cele mai mari scăderi în volum la vânzări s-au înregistrat la deodorante, cu 21 la sută, produsele de curăţat universale, cu 19 la sută, şi la tabletele de ciocolată, cu 18 la sută.
În primele şase luni ale anului, comerţul modern a atras 45% din cheltuielile gospodăriilor pentru bunuri de larg consum, faţă de 43% în perioada similară din 2009. Cele mai dinamice formate rămân, în continuare, magazinele de tip discount cu o rată de creştere de 11%, în timp ce supermarke