Controlorul de trafic care dirija avionul de mici dimensiuni ce s-a lovit de un elicopter deasupra raului Hudson, in New York, rezultand decesul celor noua pasageri, discuta la telefon despre o pisica moarta, in timp ce ar fi trebuit sa dea indicatii pilotului.
Controlorul de trafic a aprobat decolarea avionului Piper, cu un singur motor, la ora 11:48 si 30 de secunde, ora locala, iar, la putin timp dupa aceea, a telefonat unui cunoscut, relateaza Associated Press.
El a ramas la telefon chiar in timp ce oferea instructiuni pilotului, pana cand a avut loc accidentul.
Potrivit unor surse, controlorul purta o "discutie stupida", despre o pisica moarta, care fusese indepartata din perimetrul aeroportului.
Dupa decolare, avionul a zburat spre sud, pana cand controlorul a indicat pilotului sa faca stanga, spre rau. La 11:52 si 20 de secunde, l-a instruit sa contacteze turnul de control din Newark Liberty International Airport, o procedura normala pentru un avion de dimensiuni reduse.
Potrivit raportului, pilotul nu a contactat turnul de control indicat. Pe radar au aparut mai multe aeronave, chiar in fata avionului, inclusiv elicopterul, care efectua un circuit turistic. "Toate erau potentiale pericole pentru avion, insa controlorul din Teterboro nu l-a avertizat pe pilot", se arata in raport.
Reprezentantii Federal Aviation Administration spun ca nu exista nici un motiv sa se creada ca actiunile controlorului au contribuit la accident, insa un astfel de comportament este inacceptabil.
Superiorul controlorului de trafic este, de asemenea, investigat, deoarece iesise din cladire, desi se afla in timpul de lucru normal.
Controlorul de trafic care dirija avionul de mici dimensiuni ce s-a lovit de un elicopter deasupra raului Hudson, in New York, rezultand decesul celor noua p