Scris de A.S. - Sunt vechi de trei-patru decenii, dar autorităţile locale promit că vor arăta ca noi. Vorbim despre tramvaiele second-hand care circulă la ora actuală pe străzile Timişoarei şi care vor fi reabilitate, treptat, începând cu anul viitor. În 2014 vor intra în lucru şapte-opt, estimează reprezentanţii RATT, iar în 4 ani ar trebui să avem modernizate 30 de astfel de mijloace de transport în comun. Iar dacă vorbim de costuri, asta ar însemna peste 20 de milioane de euro.
Reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Timişoara spun că licitaţia pentru reabilitarea tramvaielor second ar putea fi lansată chiar în cursul acestei luni.
„Cred că luna aceasta se va pune pe SEAP deja partea de reabilitare tramvaie, suntem terminaţi cu documentaţiile tehnice, cu fişele de date, e supusă aprobării conducerii primariei. Când o avizează punem pe SEAP reabilitarea de tramvaie. Vom face de la 1 la 30, în funcţie de bugetul local. Va fi un acord cadru şi vor fi contracte subsecvente, care se împart în părţi egale. Deci pe 4 ani vor fi cel puţin patru contracte anuale. Unul din contracte va cuprinde cel puţin şapte sau opt bucăţi de tramvaie pentru primul an, 2014”, a explicat directorul RATT, Ioan Goia.
Iar şeful Regiei locale de transport spune că pentru a face un tramvai vechi să arate la fel ca unul nou, şi mai ales să ofere aceleaşi condiţii de confort, este nevoie de mai bine de jumătate de milion de euro.
„Unul era estimat la 700.000 – 800.000 de euro, cu toate condiţiile, schimbat complet şi partea de tracţiune, toate subansamblele principale care se pot schimba pe eficienţă energetică”, a mai afirmat Goia.
Dacă luăm valoarea minimă prezentată de şeful RATT, de 700.000 de euro pentru un vehicul, şi o înmulţim cu 30, câte tramvaie sunt în planul de reabilitare, reise suma de 21 de milioane de euro. Atât ar urma să coste modernizarea va