Companiile au redus numarul de angajati si beneficiile extra-salariale din cauza crizei economice, iar angajatii au renuntat la pretentii si accepta orice numai sa fie angajati, potrivit rezultatelor unui sondaj de opinie realizat de Mednet Marketing Research Center, remise, luni, agentiei Mediafax.
Sondajul, la care au participat manageri de resurse umane si angajatori, arata ca situatia economica nefavorabila din ultimul an si-a pus amprenta si asupra pietei muncii, multe companii fiind nevoite sa promoveze o politica de resurse umane bazata pe reducerea costurilor.
"Aceasta politica a fost implementata fie prin reducerea numarului de angajati, fie prin reducerea beneficiilor extra-salariale, fie prin scaderea salariilor", sustin initiatorii.
Unul dintre managerii intervievati a explicat ca puterea de negociere s-a schimbat fata de acum doi ani cand exista o presiune pe angajatori, care trebuia sa ofere pachete salariale cat mai motivante si cat mai atractive.
Spre deosebire de anii trecuti, in prezent angajatii sunt dispusi "sa primeasca aproape orice numai sa fie angajati", astfel incat, pentru protejarea resurselor, companiile tind sa aleaga cu grija beneficiile extra-salariale pe care sa le mai ofere acestora.
Primele doua locuri in preferintele romanilor, cand vine vorba despre beneficii extra-salariale, sunt ocupate de asigurarile de sanatate (21,5 la suta dintre angajatii din Capitala si 19,1 la suta dintre cei din provincie) si de abonamentele la o clinica medicala privata (19,3 la suta dintre angajatii bucuresteni si 18,8 la suta dintre cei din provincie).
La diferenta de circa opt procente, acestea sunt urmate de pensiile private facultative, asigurarile de viata si prima pentru concediul de odihna.
"Asigurarea de locuinta, asigurarea de tip CASCO, asigurarea de viata, asig