După accidentul de miercuri, când două tramvaie s-au ciocnit şi 18 persoane au fost rănite, Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) a transmis ieri o informaţie potrivit căreia la mijloc este o eroare umană. Vatmanii îşi apără colegii implicaţi în nenorocirea din Rahova şi susţin că nu întotdeauna ei sunt de vină. După accidentul de miercuri, când două tramvaie s-au ciocnit şi 18 persoane au fost rănite, Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) a transmis ieri o informaţie potrivit căreia la mijloc este o eroare umană. Vatmanii îşi apără colegii implicaţi în nenorocirea din Rahova şi susţin că nu întotdeauna ei sunt de vină.
După accidentul de miercuri din zona Rahova şi după ce RATB a transmis că e vorba de o eroare umană, primarul Sorin Oprescu a cerut regiei de transport un plan de măsuri suplimentare privind instruirea şi verificarea personalului de bord.
De cealaltă parte, vatmanii din Capitală susţin că nu toate nenorocirile se întâmplă din vina lor şi că sunt multe probleme de infrastructură care ar trebui rezolvate înainte ca ei să fie găsiţi ţapi ispăşitori.
Majoritatea conducătorilor de pe tramvaie se tem să vorbească deschis. Orice cuvânt spus fără acordul conducerii RATB îi poate costa locul de muncă. În spatele aparatului de fotografiat, mulţi dintre ei ne-au mărturisit că mare parte din tramvaiele care circulă în Capitală sunt vechi, că în cabine au îndurat zilele acestea şi 50 de grade Celsius şi că ardeau butoanele de pe bord. La capătul liniei 1, de exemplu, nu există un depou unde oamenii să se spele, să mănânce, nu au decât cinci minute pauză, iar toaleta o împart cu boschetarii zonei.
Referitor la accidentul de miercuri din zona Rahova, RATB susţine că de vină ar fi un al treilea vatman, care era în spatele tramvaiului 41 şi care se retrăgea la depoul Alexandria. Al treilea vatman n-ar fi păstrat distanţa de minimum 5