Pentru a-şi susţine business-ul, compania, care deţine o fabrică la Braşov, a început să producă şi mărci private ale retailerilor
Compania germană Intersnack, care operează o fabrică în Braşov, a încheiat anul trecut cu afaceri de 275 de milioane de lei (aproximativ 62 de milioane de euro) în creştere cu 11% faţă de anul anterior şi cu 86% faţă de 2010 şi se aşteaptă la o stagnare a business-ului în acest an, deşi anterior îşi bugetase o creştere.
Grupul Intersnack are în portofoliu brandurile Chio (chipsuri), Nutline (seminţe) şi Felix - Fiesta (alune). În fabrica de la Braşov, nemţii produc atât brandurile proprii, cât şi mărci private pentru retaileri. „Principalul punct de îngrijorare pentru noi este creşterea puternică a ponderii mărcilor private. Spre exemplu, la arahide ponderea lor în total volum vândut a crescut în ultimul an de la 21% la 36,5%“, declară Cristian Rey, directorul general al Intersnack România.
Brandul de seminţe Nutline a intrat în portofoliul Intersnack în 2010 după ce a fost cumpărat de la Alka. La momentul acela „la pachet“ cu brandul a venit şi o fabrică la Filipeştii de Pădure, însă Rey spune că aceasta a fost închiriată pe termen limitat de la foştii proprietari, pentru ca apoi producţia să fie integrată în unitatea de la Braşov, unde acum pe lângă chipsuri se produc şi seminţe. „Achiziţia Nutline a dus la o creştere a cifrei de afaceri cu aproximativ 75%. Astăzi brandul are o pondere de aproximativ 40% şi, mai important, suntem jucătorul cel mai important din Europa pe acest segment”. Consumul de seminţe este însă concentrat în special în Europa Centrală şi de Est.