Realizarea proiectului canalului Dunăre-Marea Neagră nu reprezintă nicio problemă ecologică, arată rezultatele unei monitărizări realizate de experţii ucraineni în 2009, relatează Ukrinform, citat de NewsIn.
Concluziile monitorizării au fost prezentate în cadrul unei reuniuni de lucru a organizaţiilor responsabile pentru monitorizarea mediului în perioada de restaurare şi întreţinere a pasei de adâncime, care a avut loc sub conducerea lui Oleksandr Masenko, directorul adjunct al Institutului de Cercetare a problemelor ecologice din cadrul Ministerul pentru Protecţia Mediului din Ucraina, a anunţat serviciul de presă al Ministerului ucrainean al Transporturilor. Una dintre companiile participante la proiect este Delta-pilot.
Comitetul ONU pentru implementarea Convenţiei de la Espoo a atras atenţia autorităţilor de la Kiev, printr-o scrisoare transmisă în octombrie anul trecut, că Ucraina nu a reuşit să demonstreze oprirea completă a lucrărilor la Canalul Bîstroe, considerând astfel că Ucraina nu îşi respectă obligaţiile şi încalcă Convenţia. Astfel, în scrisoare se subliniază necesitatea ca Ucraina să oprească complet lucrările la Bîstroe. "Comitetul reafirmă decizia prin care cere Ucrainei să oprească toate lucrările legate de faza I şi faza a II-a Canalului de navigaţie de mare adâncime Dunăre - Marea Neagră în sectorul ucrainean al Deltei Dunării (Canalul Bîstroe), inclusiv construcţii, operaţiuni sau lucrări de întreţinere", se arată în documentul transmis de secretarul executiv al Comisiei Economice a ONU pentru Europa, Jan Kubis, vicepremierului ucrainean, Hrihori Nemîria.
Ucraina a încercat ulterior să contraatace România pentru "nerespectarea obligaţiilor sale de mediu în ceea ce priveşte protecţia Deltei Dunării". Astfel, Ucraina a sesizat Comitetul de Implementare - organism fără caracter jurisdicţional special creat pentru supravegherea