Tinerii romani cauta online recenzii de carti si informatii privind evenimente culturale, conform unui studiu realizat de bookblog.ro in perioada 14.11– 28.11.2007, pe un esantion de 500 de tineri (17-30 ani). Chestionarul a fost distribuit doar persoanelor care au declarat ca sunt interesate de zona de cultura.
Conform studiului, tinerii romani cauta in primul rand recenzii si pareri despre carti (74,9%) si informatii cu privire la diverse evenimente culturale cum ar fi lansarile de carte (53,4%). De asemenea, 41,7% dintre ei cauta interviuri cu scriitori, iar 49,5% sunt interesati sa gaseasca informatii despre diverse dezbateri.
Cu toate acestea, majoritatea celor ce cauta informatii despre dezbateri nu sunt interesati sa si participe la ele. Aceeasi lipsa de interes se poate observa si in cazul lansarilor de carte, doar 13,4% dintre respondenti participand la ele de fiecare data, chiar daca ar avea timp sa o faca si pentru celelalte. 61,7% dintre ei au raspuns ca participa doar atunci cand este vorba de un eveniment ce ii intereseaza in mod deosebit.
La intrebarea "de unde va selectati informatiile culturale" (la care a fost posibila bifarea mai multor variante), 57,6% dintre respondenti au bifat ca prime variante site-urile si blog-urile ce trateaza teme culturale si doar 43.4% au ales "revistele de cultura". Pe ultimul loc in alegerile respondentilor s-au clasat emisiunile radio, doar 11,5% dintre ei utilizandu-le ca surse de informatii.
Faptul ca mediul online este mai folosit decat revistele, atunci cand vine vorba de cautare de informatii culturale, este confirmat si de rezultatul intrebarii "ce medii de informare folositi", ce a avut ca variante: traditionale, online si amandoua in egala masura. Desi mediile traditionale nu inseamna numai reviste si rubrici de cultura ale ziarelor (deci presa scrisa) ci si TV si R