Desi multe companii mari stau cu banii pregatiti pentru achizitii, Antonio Marinescu, director de marketing la Hipocrate, considera ca fuziunea dintre Omega Pharma si compania locala pe care o reprezinta este unul dintre ultimele deal-uri de anul acesta de pe piata locala de farma.
“Sunt multe companii care dispun de cash si asteapta sa scada valoarea de piata a firmelor de care sunt interesate. Cred totusi ca pe perioada de criza este putin probabil sa mai asistam la alte achizitii pe piata locala, Hipocrate a prins unul dintre ultimele trenuri ale fuziunilor in 2009”, a declarat Antonio Marinescu care recunoaste ca valoarea tranzactiei putea fi mai mare, daca acest deal ar fi fost incheiat anul trecut.
Desi in urma cu un an, cand preturile erau mai ridicate, cei de la Hipocrate au primit o alta oferta din partea unui fond de investitii, aceasta a fost refuzata din cauza conditiilor puse de eventualii cumparatori. “Am ales oferta Omega pentru ca ei, desi sunt o multinationala lasa companiilor locale o libertate foarte mare de decizie pe partea de management sau dezvoltari de produse”, spune Marinescu, care nu a vrut sa dezvaluie valoarea tranzactiei dintre cele doua companii.
Producatorul belgian de OTC-uri (medicamente care se elibereaza fara prescriptie) Omega Pharma a achizitionat pachetul integral de actiuni al Hipocrate 2000 si Hipocrate Distribution Group in martie 2009 in urma discutiilor care au durat jumatate de an. “Cei de la Omega ne-au contactat initial pentru a ne ocupa de distributia prosuselor din portofoliul lor in Romania pentru ca nu erau multumiti de distribuitorul cu care lucrau, insa pana la urma s-a ajuns la o achizitie”, mai afirma reprezentantul Hipocrate.
Suma pe care o va incasa Florin Mihaescu, proprietarul Hipocrate, in urma acestei tranzactii depinde de evolutia vanzarilor si a profitului operational (EBITDA) in