Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au urcat în luna august cu 21%, la 5.975 unităţi, într-o piaţă în declin cu peste 11,4%, şi au reuşit să-şi tempereze declinul înregistrat pentru perioada calculată de la începutul anului la numai 1,7%.
Dintre mărcile cu înmatriculări de peste 1.000 de autoturisme, doar Hyundai, cu un plus de 52%, la 1.543 unităţi, şi Mercedes, cu 31%, la 2.827 unităţi, au înregistrat creşteri mai mari decât Dacia.
Cota de piaţă a Dacia a urcat de la 4,55% în august anul trecut la 6,22% în aceeaşi lună a acestui an, potrivit datelor publicate luni de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile.
Piaţa franceză a autoturismelor a coborât cu 11,4% în august, la 96.115 unităţi.
În primele opt luni, înmatriculările Dacia afişează o scădere de 1,7%, la 56.281 unităţi, în timp ce piaţa a coborât cu 13,4%, la 1,29 milioane de unităţi. Cota de piaţă a mărcii a urcat de la 3,83% la 4,35%.
SUV-ul Duster a adus cele mai multe înmatriculări pentru Dacia în primele opt luni, 24.018, reprezentând o cotă de piaţă de 1,9%. Duster se plasează pe locul 12 în top 100 al modelelor cu cele mai multe înmatriculări, iar Sandero pe 15, cu 19.475 unităţi şi cotă de piaţă 1,5%.
Pentru Dacia Lodgy, model lansat în acest an, au fost raportate 7.930 de înmatriculări şi cotă de piaţă 0,6%, iar pentru Logan 4.807 unităţi, reprezentând o cotă de piaţă de 0,4%.
Dacia a înregistrat o scădere puternică a înmatriculărilor de autoturisme în prima parte a anului. Astfel, în primul trimestru, marca românească era în declin cu 31,5%. Scăderea a încetinit până la 14% pentru primele şase luni, vânzările fiind susţinute şi de lansarea modelului Lodgy. Declinul s-a redus puternic în continuare şi a ajuns pentru primele şapte luni la numai 4%, după dublarea înmatriculărilor în iulie.
Pe segmentul autovehiculelor comercia