Preşedintele PDL, Vasile Blaga, a declarat, joi, la Alba Iulia, într-o conferinţă de presă, pe tema contractului cu Bechtel, că acesta nu trebuia încheiat în "aceşti termeni", deoarece "şi când clipeşte statul român trebuie să plătească", citează Mediafax.
Liderul PDL, Vasile Blaga, a fost întrebat ce ar fi trebuit să se facă în cazul contractului cu Bechtel.
"Să nu se fi încheiat în termenii ăştia pentru că este absolut nelalocul lui să acuzi Guvernul din 2005 Tăriceanu pentru că a încheiat Năstase contractul cum l-a încheiat. Şi eu am avut un contract păgubos. Vă readuc aminte, două au fost contractele păguboase şi larg dezbătute de către presă şi de către cetăţeni în 2004, cel cu Bechtel şi cel cu EADS.
Cum s-a negociat cu Bechtel vedem: şi când clipeşte statul român trebuie să plătească. A fost un contract de un miliard de euro, din nou păgubos, cu EADS, pe care am început negocierea lui în martie 2005, iar în iunie 2005, pentru că statele care intră în acţionariatul EADS, Franţa, Germania şi Spania, au ţinut foarte mult la onoarea lor, am desecretizat contractul. Vedeţi şi vechiul şi actualul contract sunt pe site-ul MAI, am dus contractul de la 1 miliard de euro la 524 de milioane şi astăzi România are cel mai performant sistem de securizare a frontierelor, cu onoare şi modestie realizat de mine. Aşa s-a putut pentru că depinde care au fost clauzele iniţiale ale contractului şi depinde cu cine negociezi", a spus Blaga.
Citeşte şi: E OFICIAL: Contractul cu Bechtel a fost REZILIAT. Anunţul, făcut de Şova. Vezi la cât se ridică PENALITĂŢILE pe care trebuie să le plătească STATUL ROMÂN companiei americane
Liderul PDL a adăugat că, în cazul contractului cu Bechtel, România a rămas şi fără autostradă, dar şi cu banii daţi şi nu îşi poate respecta angajamentul pe care îl are cu Ungaria de a lega, la Borş, autostrada cu cea din statul veci