CFR SA a încheiat, marţi, şase contracte pentru modernizarea a două sectoare de cale ferată şi patru gări, cu o valoare totală de 479 milioane euro, iar CNADNR a semnat un contract de 22,7 milioane euro pentru construcţia unui lot al centurii Braşov şi un altul pentru supervizarea lucrărilor, potrivit Mediafax.
Primul contract semnat a fost cu consorţiul Astaldi - Swietelsky - Alstom - Euro Construct - Dafora pentru modernizarea liniei frontieră Curtici - Arad km 614, în valoare de 248 milioane euro, fără TVA. Termenul de execuţie este de un an şi trei luni, la care se adaugă o perioadă de garanţie de doi ani.
Al doilea contract vizează modernizarea tronsonului Sighişoara - Aţel (Sibiu) în lungime de 23,3 kilometri şi a fost semnat cu asocierea FCC Construction - Alpine - AZVI, pentru 208 milioane euro, fără TVA. Termenul de execuţie al lucrărilor este de trei ani, la care se adaugă o garanţie de doi ani de la terminarea acestora.
Sursa de finanţare pentru cele două contracte este asigurată de Comisia Europeană (85%) şi de la bugetul de stat (15%).
Totodată, CFR SA a semnat cu Sociedad Anonima - De Obras Y Servicios - Copasa - Labracom Construct Oradea un contract de 6,3 milioane euro lucrări de moderinizare a gării din Zalău, care se vor derula pe o perioadă de un an şi cinci luni.
Pentru modernizarea staţiei Bistriţa a fost încheiat un contract cu Copisa Constructora Pirenaica - Puentes Y Calzadas Infraestructuras - SC 2 Invest, care va încasa 8,5 milioane euro, fără TVA. Perioada de execuţie este de un an şi cinci luni.
Pentru modernizarea gării Botoşani, CFR a încheiat un contract, de 3,2 milioane euro, fără TVA, cu consorţiul Compania Construcţii Feroviare - Conplast - West Star - Construcţii Erbaşu. Lucrările trebuie finalizate în doi ani.
Gara din Râmnicu Vâlcea va fi modernizată de firma Concefa Sibiu, pentru 4,9 milioa