Din noiembrie 2011, pneurile vor fi etichetate obligatoriu în funcţie de consumul de carburanţi. Maşinile se vor scumpi odată cu instalarea senzorilor de presiune în pneuri, însă consumul de carburanţi în România nu va scădea semnificativ.
În contextul în care Uniunea Europeană şi-a propus reducerea consumului de energie şi a emisiilor poluante cu 20% până în anul 2020, Parlamentul European a adoptat, la finele lunii trecute, regulamentul privind clasificarea pneurilor noi pentru maşini în funcţie de consumul de carburanţi pe care îl determină, obligatoriu din noiembrie 2012.
Studiile Comisiei Europene arată că şoferii sunt direct interesaţi să-şi micşoreze cheltuielile cu carburanţii, iar societatea este interesată să reducă emisiile poluante provenite din transportul rutier, care generează un sfert din noxe.
Dotări obligatorii
Pe lângă etichetarea anvelopelor, măsura prevede instalarea obligatorie a sistemului de monitorizare a presiunii pneurilor la bordul autoturismelor. În prezent, acest sistem se regăseşte, în majoritatea cazurilor, la autoturismele premium, astfel că obligativitatea echipării tuturor autovehiculelor va creşte preţul maşinii. Sistemul poate fi montat din fabrică sau poate fi cumpărat de pe piaţă, pentru cel mult 600 de lei.
Daniela Copaciu, şef de produs la Automobile Dacia, a declarat pentru „Adevărul" că „automobilele produse la Colibaşi se vor alinia la toate reglementările UE".
Deja în SUA, începând cu luna octombrie 2005, constructorii au fost obligaţi să-şi doteze noile modele cu senzori de presiune. Aproape 10% dintre accidentele mortale au fost provocate de explozia uni pneu. Securitatea Rutieră franceză a constatat că mai mult de jumătate dintre şoferi verifică presiunea cauciucurilor doar de două ori pe an. Tocmai de aceea constructorii de automobile au început să includă în lista de dotări senzorii