Lucrările pe circa 65 de kilometri de autostradă de pe Coridorul IV paneuropean, cu o valoare totală de peste 450 de milioane de euro, au demarat zilele acestea, a anunţat Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
La cinci luni de la semnarea contractelor, perioadă în care a fost realizată proiectarea, lucrările pe autostrăzile Nădlac-Arad (lotul 1 şi 2), Timişoara-Lugoj (lotul 1) şi Orăştie-Sibiu (lotul 4) au început, acestea urmând să fie gata în prima parte a anului 2013, potrivit CNADNR.
"De la semnarea contractelor până acum, s-a realizat proiectarea şi s-au eliberat autorizaţiile de construire. Autostrăzile au traseu şi un proiect tehnic avizat de comisia tehnico-economică a CNADNR", au declarat reprezentanţi ai companiei de autostrăzi.
Astfel, lucrările au început pe primul lot al autostrăzii Nădlac - Arad (22,2 kilometri), construit de Romstrade, Monteadriano Engenharia e Construcao şi Donrep Construct, dar şi pe cel de-al doilea lot al acestui tronson, de 17 kilometri, realizat de austriecii de la Alpine.
De asemenea, a început construirea a circa 10 kilometri din autostrada Timişoara - Lugoj, realizaţi de Spedition UMB, Romstrade şi Carena, precum şi a 16,1 kilometri din autostrada Orăştie-Sibiu, la care lucrează Astaldi, Euroconstruct Trading 98 şi Astalrom.
Aceste autostrăzi sunt incluse în Coridorul IV paneuropean şi vor beneficia de finanţare europeană în proporţie de 85%, restul fiind contribuţie a guvernului român.
În prezent, pe lângă aceste patru şantiere pe care lucrările abia au început, mai există alte nouă şantiere de autostrăzi, cu o lungime de aproximativ 276 de kilometri, majoritatea începute încă din anii 2007-2008.
Excluzând autostrada Deva - Orăştie (circa 33 de kilometri), în cazul căreia lucrările au început în prima parte a acestui an, în medie celelalte opt şan