Piata romaneasca a tichetelor valorice reprezinta un punct de atractie pentru companiile de profil datorita oportunitatilor de dezvoltare pe care le ofera. Segmentul voucherelor de masa este unul dintre cele care merg bine, insa sunt si arii unde autoritatile ar trebui sa imbunatateasca conditiile de aplicare a acestora, cum sunt cele ale tichetelor de cresa si de vacanta, a declarat intr-un interviu acordat Wall-Street Jean Istasse, director general Sodexo Romania, compania emitenta de tichete valorice.
“Consideram Romania o piata importanta a tichetelor valorice, cu 1,9 milioane de beneficiari ai voucherelor de masa (angajati care primesc tichete, estimare a Institutului de Economie Nationala al Academiei Romane n.r.). Pe termen lung, Romania ofera oportunitati de crestere, iar perspectivele de dezvoltare sunt bune, fata de tarile cu traditie, unde acest segment este bine acoperit”, a spus Istasse.
Cu toate acestea, el recunoaste ca pe piata tichetelor valorice sunt si categorii a caror buna utilizare este descurajata de normele de aplicare, in ciuda avantajelor pe care le pot aduce angajatorilor, angajatilor, precum si statului.
Tichetele de cresa Tichetele de cresa au fost introduse pe piata din Romania in anul 2006, iar in prezent acordarea acestora este reglementata prin Ordinul 821/2012 care stabiliteste ca angajatorul poate acorda astfel de beneficii in limita a 400 de lei pe luna pentru fiecare copil.
Acestea pot fi utilizate atat in institutiile de stat, cat si in cele private.
Avantajele angajatorului. Tichetele de cresa sunt exceptate de la plata tuturor contributiilor sociale si a taxelor salariale.
“Prin acordarea acestor tichete angajatorul sprijina angajatele cu nou-nascuti si, in acelasi timp, incurajeaza intoarcerea din timp a acestora la viata profesionala”, a explicat Istasse.
Avantajele angajatilor. Sumele