Afacerile online devin din nou o prioritate pentru unele dintre cele mai mari grupuri de entertainment din lume, pe fondul gradului mai mare de utilizare a broadband-ului, cat si al cresterii substantiale a veniturilor din publicitate, arata Financial Times.
Cu cateva luni in urma, Dick Parsons, director executiv al Time Warner, cea mai mare companie media din lume, i-a facut lui Brian Roberts, CEO al operatorului de cablu Comcast, o oferta surpriza, invitandu-l pe acesta sa preia un pachet de actiuni in cadrul portalului de Internet AOL al Time Warner. Roberts a refuzat politicos, dar ferm.
Refuzul nu parea surprinzator pentru ca AOL fusese timp indelungat asociata cu cele mai grave excese legate de dezvoltarea Internetului. Pe Wall Street, compania era cel mai bine cunoscuta pentru pierderile record de 99 miliarde de dolari suferite in anul 2002 si pentru prezenta sa ca o permanenta povara pe umerii Time Warner.
Insa, in numai cateva luni, lucrurile s-au schimbat. Roberts a reanalizat oferta primita, iar in prezent poarta negocieri pentru a achizitiona o parte din AOL. Iar Roberts nu este singurul. Microsoft, Google si Yahoo incearca de asemenea sa castige o parte din portal. Brusc, AOL a devenit una dintre cele mai cautate proprietati din peisajul media.
Aceasta schimbare indica o tendinta mult mai ampla in cadrul industriei media. Dupa primul colaps de la sfarsitul anilor ''90, in care companiile media au suferit pierderi de ordinul miliardelor de dolari de pe urma investitiilor, se pregateste acum un nou boom al Internetului.
Rupert Murdoch, presedinte si director executiv al News Corporation, a facut, in ultimele luni, din Internet una din principalele sale prioritati, dupa ce ani la rand evitase acest domeniu. Murdoch spune ca doreste sa devina "un jucator dominant pe web", rivalizand cu portaluri cum