Încă de anul trecut, laptopurile au devenit vedetele vånzărilor pieţei IT din Romånia. Cum reacţionează producătorii locali de desktopuri în faţa schimbării de comportament a consumatorilor? Exploatează nişele. A devenit evident că, pe fondul scăderii preţurilor, opţiunile multora dintre cumpărătorii de computere personale se îndreaptă din ce în ce mai mult către alegerea unui laptop în detrimentul calculatorului de birou. „Anul acesta, vånzările
Încă de anul trecut, laptopurile au devenit vedetele vånzărilor pieţei IT din Romånia. Cum reacţionează producătorii locali de desktopuri în faţa schimbării de comportament a consumatorilor? Exploatează nişele.
A devenit evident că, pe fondul scăderii preţurilor, opţiunile multora dintre cumpărătorii de computere personale se îndreaptă din ce în ce mai mult către alegerea unui laptop în detrimentul calculatorului de birou. „Anul acesta, vånzările pe segmentul PC-urilor vor continua pe baza aceluiaşi trend“, spune Jiri Rizek, CEO Flamingo Internaţional, unul din principalii retaileri, dar şi producător de PC-uri. „Comparånd, notebookurile vor domina în mod cert vånzările şi ne aşteptăm la o creştere de 250%-300%, în timp ce pentru desktopuri, creşterea se va menţine la un ritm de aproximativ 15%-20%“, adaugă Rizek. Flamingo International estimează că valoarea pieţei de retail IT&C se va ridica la 400 milioane euro în 2008, iar notebookurile vor contribui cu aproximativ 30%-35% la această valoare.
În primă instanţă, producătorii locali par dezavantajaţi clar de o asemenea evoluţie. Unii dintre aceştia, cum este Complet ElectroServ, divizia producătoare de PC a grupului Altex, au preferat să se plieze după trend şi au lansat propria lor gamă de laptopuri, în acest caz fiind vorba de linia de produse Myria.
Segmentele de nişă, salvarea vånzărilor
Ce şansă au însă producătorii locali de laptopuri î