Fondator al Teatrului Imposibil, singurul producator de teatru independent din Cluj (organizatorul Festivalului International de Teatru Experimental) si al revistei man_in_fest, regizorul m.chris.nedeea a participat la toate cele trei editii ale Colocviului National de Critica Teatrala.
Montarea sa cu Crize de Mihai Ignat a avut premiera pe 20 octombrie, la Studioul Euphorion al Teatrului National din Cluj, fiind o coproductie a Teatrului Imposibil cu Nationalul. Spectacolul a avut o reprezentatie si pe 23 octombrie, in timpul colocviului, fara a fi inclus in programul acestuia, ceea ce insa nu i-a impiedicat pe multi dintre participantii la intilnirea clujeana sa mearga sa-l vada.
Colocviul National de Critica a avut anul acesta cea de-a treia editie. Ai participat la aceasta, ca si la cele anterioare; cit de utila ti se pare a fi o astfel de intilnire?
Perfect inutila.
De ce?
A fost deja foarte clar ca e inutila la a doua editie a colocviului, pentru ca nu se poate trage nici o linie, nu se poate ajunge la nici o concluzie, si nici nu stiu daca menirea intilnirii era ajungerea la o concluzie. E o actiune in sine, ne mai vedem unii cu altii, mai vorbim... si atit. Dincolo de faptul ca tematicile propuse au fost interesante, poate, la fiecare editie (desi si aici am niste rezerve), nu vad cum s-au concretizat ele. Discutiile mi s-au parut lipsite de substanta (am asistat cam la toate), iar timpul acordat lor, superficial, de natura sa arate ca nu asta e scopul colocviului, ci o actiune de PR in beneficiul unui spectacol sau altuia.
Dar de ce era nevoie de un colocviu al criticii pentru promovarea unor spectacole? Ar fi fost la fel de eficient sa invite aceiasi critici pentru o zi...
Clujul a incercat, cel putin pentru un moment al anului, sa monopolizeze atentia lumii teatrale. Teatrul National a vrut sa